Even een update van vandaag😊 om 11.10 vanmorgen vertrokken vanaf de werf. Direct na het draaien voor de stadsbrug het zeil laten vallen en op het zeil richting de eilandbrug. Voor de werf nog even een toetertje gegeven samen met Harm naar het uitzwaaicomité, dank voor de grote opkomst😁
Vlak voor de kop van de Ijssel de motor maar bijgezet, omdat we niet wisten of we nou door het zeil of door de stroming vooruit kwamen😅. Om 13.50 door de Ketelbrug gekomen, en de motor na passage weer uitgeschakeld. De middag heerlijk gezeild, en het was goed vertoeven op het Ijsselmeer dankzij een NO3-4 bft en de schaduw van het zeil👌🏻⛵. Om 18.15 t.h.v. Andijk de motor maar weer bijgezet, zodat we om 20.00 tussen de pieren van Medemblik lagen. Met een 4bft op de kont en wat zwemmers tussen de havenhoofden was dit nog even goed opletten met elkaar. Om 20.45 lagen we keurig vast bij de borden “gereserveerd Kamper Kogge”. Nou kind kan de was doen zou je zeggen, maar toen bleek dat de borden verkeerd hingen en de restauranteigenaresse kwam direct al klagen wat dat grote ding voor haar terras moest, en die moest echt weg😅😂. De sleepboot die er al lag, bleek op ons plekje te liggen en na een vriendelijk en rustig overleg met elkaar, de boel weer opgestart, verplaatst en uiteindelijk om 21.30 zaten we van ons welverdiende aanleggertje te genieten. Bram (de kleinzoon van Truus), die ons vandaag kwam versterken, werd opgehaald door zijn ouders. We hebben de gangway al geinstalleerd en zitten nog nog lekker met elkaar aan dek te borrelen. Fijne avond allemaal!!